13 Ekim 2007 Cumartesi

CHIP-TUNING NEDİR ?

CHIP-TUNING NEDİR ?

Tüm enjeksiyonlu araçlar son derece karmaşık bir yapıya sahip olan bir motor yönetim sistemi kullanırlar. Bu motor yönetim sistemi motorun çeşitli noktalarından aldığı sinyalleri toplayıp beyine gönderir. Sistemin kalbi olan bu beyin (ECU) aldığı sinyallere göre aracın o andaki ateşleme avansı ve yakıt püskürtme stratejisini belirler ve uygulanması için emir verir. İşte beynin içine entegre edilmiş olan ve bu stratejileri barındıran parçaya kısaca "CHIP" adı verilir. Chip-Tuning yani chip'in modifiye edilmesi, içindeki ana stratejilerin değiştirilmesi, bir başka deyişle "performans öncelikli" hale getirilmesidir.

CHIP-TUNING NASIL YAPILIR ?

Chip-Tuning üç ana şekilde yapılabilir:
1- Aracın beynindeki chip sökülerek, özel programlanmış yeni bir chip takılması;
2- Eğer aracın orjinal chip'i yeniden programlanabilir ise, orjinal program yerine modifiyeli programın aktarılması;
3- Araç beyninin içindeki yazılıma göre, beyin yada chip'in demonte edilmeden test soketinden orjinal program emilerek yerine modifiye edilmiş programın yüklenmesi.


PERFORMANS TUNING İLE NE KADAR KAZANÇ ELDE EDİLİR ?

"PERFORMANS TUNING" ile araç beyninin ateşleme avansını ve yakıt püskürtme stratejilerini, yakıt tasarrufunu günlük kullanımda çok etkilemeden maksimum performans öncelikli hale getirilir. Motorun ve beyin ünitesinin yazılımına göre turbo olmayan araçlarda %10 güç ve %15 tork artışı, turbo olan araçlarda ise %30 güç ve %40 tork artışı elde edilebilir. Bu güç artışı , aracın tam gaz kullanımında aracın genel performansını arttırırken, günlük kullanım koşullarında çok daha canlı ve hızlı tepki verir hale getirir.

OTOMOBİL ÜRETİCİLERİ BUNU NEDEN YAPMIYORLAR ?

Otomobil üreticileri araçların sadece bir özelliğine yani performansa çok fazla öncelik tanıyamazlar. Üretici firmalar için performans kadar önemli bazı özellikler vardır. Örneğin bir üretici firma bir motor dizayn ederken, bu aracın yakıt ekonomisini, uygun olmayan kullanım koşullarını, kalitesiz yakıt kullanılabileceğini, bakımların eksik ve kötü yapılabileceğini düşünmek durumunda ve bu koşulları göz önünde bulundurarak gerekli önlemleri almak zorundadır. Alınacak bu önlemler aracın performans seviyesini olumsuz yönde etkiler. Performans öncelikli modifiye edilmiş araçlar, sınırları zorlayan araçlar oldukları için her zaman iyi bakılmalıdır. Bu koşullar sağlandığında üretici firmaların aldığı performansı düşüren önlemlerden fedakarlık edilebilir.

Hiç yorum yok:

Destekler